🌟جشنواره هر هفته 100USDT🌟

به ازای هر تراکنش (خرید یا فروش)  رمز ارز با ارزش بالای 2 میلیون تومان یک شانس قرعه کشی هفتگی دریافت کنید و برنده 100 واحد تتر به ارزش حدودی 5 میلیون تومان شوید!

(هر جمعه ساعت 22 برنده ی هفته مشخص می شود و شانس ها مجددا برای هفته بعد از صفر آغاز می شوند)

رمز ارز ها در حال بروزرسانی هستند!

رمز ارز هایی که در حالت غیر فعال هستند، بزودی مجددا برای خرید و فروش در دسترس قرار خواهند گرفت. از شکیبایی شما متشکریم.


🚀 واریز سریع رمزارزها و تسویه آنی ریالی 🚀

‎‏‏‎ ‎‎‏‏‎ ‎

مقالات

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟ 

ارز های دیجیتال (رمز ارز ها) در واقع نوعی پول یا بهتر است بگوییم دارایی هایی هستند که به کمک علم رمزنگاری ایجاد شده اند. علم رمز نگاری که بخشی از فناوری بلاکچین است ویژگی های مفیدی را برای ارز های دیجیتال به ارمغان آورده، که در ادامه به شرح آن ها می‌پدازیم.

ویژگی ارز های دیجیتال:

از ویژگی های مهم ارز های دیجیتال می توان به شفافیت، غیر متمرکز بودن و تغییر ناپذیری اشاره کرد. که تمام این ها راه حل محدودیت ها و مشکلاتی هستند که امروزه پول و دارایی های موجود بر بستر بانک ها به وجود آورده اند.
برای درک بهتر این مزیت ها بیایید به موضوع غیر متمرکز بودن رمز ارز ها بپردازیم؛ این ویژگی به این معناست که ساز و کار این تکنولوژی متمرکز نیست و هیچ کشور، سازمان و یا گروهی کنترل ارز های دیجیتال را به دست ندارند ، بنابراین امکان محدودیت گذاری ، اعمال تحریم و... بر روی ارز دیجیتال وجود ندارد.

مزیت شفافیت و تغییر ناپذیری رمز ارز ها نیز، به این معنی است که تمامی تراکنش های ارسال و دریافت ارز های دیجیتال بر روی شبکه بلاکچینی آنها قابل مشاهده و قابل استناد است. این امر باعث می شود که تقلب و کلاهبرداری در این بستر کاهش یابد.

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟

اولین ارز دیجیتال بیت کوین است و هزاران رمز ارز دیگر، غیر از آن وجود دارد که در دسترس جهانیان است. به طور کلی رمز ارز ها به دو دسته تقسیم میشوند: آلت کوین ها و توکن ها

معرفی آلت کوین ها:

همانطور که گفتیم ارز های دیجیتال بر بستر شبکه ی بلاکچین ایجاد شده اند. آلت‌کوین ها ارز های دیجیتالی هستند که هر یک، شبکه بلاکچین مختص به خود را دارند. در واقع آلت کوین های مختلف شبکه های مختلفی نیز دارند. مثلا؛ رمز ارز دوج کوین شبکه اختصاصی خودش و همینطور رمز ارز ترون شبکه بلاکچینی مخصوص خودش را دارد.

برخی از آلت کوین ها با الهام گرفتن از بیت کوین ، به کمک کد های ابتدایی اش و با اصلاح های جزئی ای از جمله؛ تعداد کل سکه ها و یا نوع ساختار استخراج، ساخته شده اند. همانند: دوج کوین و لایت کوین.

برخی دیگر از آلت کوین ها مانند؛ اتریوم و ترون ، کاملا مستقل و بدون استفاده از کد های بیت کوین ساخته شده اند. و معمولا کاربرد های متفاوت دیگری نیز به غیر از پول دیجیتالی دارند. برای مثال امکان پیاده سازی قرارداد های هوشمند، که در اتریوم فراهم شده است.

معرفی توکن ها:

توکن ها نوعی از رمز ارز ها هستند که بر خلاف آلت کوین ها شبکه مخصوص خودشان را ندارند و بنابراین بر بستر شبکه های دیگر مثل اتریوم ، ترون و... ایجاد می‌شود.

توکن ها معمولا طی ICOها یا همان عرضه اولیه سکه، برای تامین سرمایه پروژه ها بکار می روند و به سرمایه گذار ها ارائه می شوند. که هر یک از آنها کاربرد خاص خودشان را دارند.

متداول ترین ارز های دیجیتال دنیا کدام اند؟

امروزه هزاران ارز دیجیتال وجود دارد که در بازار های مختلف در دسترس تمام افراد دنیا هستند. برخی از آن ها از ابتدای ورود شان به بازار بهترین رتبه ها را به دست آورده و تا به امروز نیز جایگاه خود را در بالا ترین رتبه های جدول حفظ کرده اند. برخی از آنها نیز، پس از مدتی دیگر کاربردی نداشتند و به عبارتی می توانیم آنها را شکست خورده بدانیم.

در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین ارز های دیجیتال می پردازیم:

بیت کوین

در بازار ارز های دیجیتال ، بیت کوین معروف ترین و البته قدیمی ترین ارزدیجیتال است این ارز توسط ساتوشی ناکاموتو بیش از 12 سال پیش ساخته شد. و از ابتدا همیشه در نخستین رتبه ارزشمند ترین رمز ارز ها قرار دارد.

اتریوم

اتریوم نوآرانه ترین ایده ای بود که توسط طراحش ویتالیک بوترین در حدود سال 2014 ارائه شد. مهم ترین کاربرد های این رمز ارز این است که امکان ساخت توکن ها و اجرای قرارداد های هوشمند را بر بستر شبکه خودش فراهم کرده است.

کاردانو

کاردانو نیز همانند اتریوم پلتفرمی است که امکان اجرای قرارداد های هوشمند را فراهم میکند و مزیت آن سرعت بالاتر و کارمزد تراکنش های پایین تر از بلاک چین اتریوم است. رمز ارز شبکه کاردانو ، Ada نام دارد.

لایت کوین

لایت کوین را می‌توان جزو قدیمی ترین آلت کوین ها دانست. سازندگان این رمزارز با اعمال اصلاحاتی بر کد های ابتدایی بیت کوین، نقل و انتقالات سریعتری را به ارمغان آوردند که مزیت این رمز ارز نسبت به بیت کوین می باشد.

 دوج کوین

دوج کوین یک رمز ارز متن باز است و در ابتدا فقط جهت شوخی و سرگرمی ساخته شد و کاربرد اصلی آن انتقال آسان پول به صورت آنلاین است. از ابتدای عرضه آن که سال 2013 بود ارزش آن تا به امروز کم کم رشد کرد و محبوب شد.

ارز های دیجیتال در ایران قانونی اند؟

در سال های قبل با اینکه مدت طولانی ای از گسترش و استفاده از ارز های دیجیتال در کشورمان می گذشت ، قوانین کاملی در مورد رمزارز ها وضع نشده بود. اما در آخر در حدود سال 98 خرید، فروش و استفاده از بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال در ایران کاملا قانونی و مجاز شد. و به طور کلی خرید و فروش و نگهداری رمز ارز ها توسط مردم جرم نیست و می‌توان با خیال راحت از این فناوری استفاده کرد و به خرید و فروش ارز های دیجیتال پرداخت.

مقایسه ارز های دیجیتال با پول های معمولی و رایج :

  • بر خلاف سیستم پول و بانکداری رایج که حساب های شما شامل مشخصات کامل هویتی شما هستند ، رمز ارز ها فقط دارای یک آدرس عمومی هستند که این آدرس متشکل از رشته ای از اعداد و حروف می‌باشد ، این آدرس در واقع تنها مشخصه شما در شبکه ارز های دیجیتال است و اطلاعات هویتی شما اعم از نام ، نام خانوادگی ، آدرس محل سکونت و... را شامل نمی‌شود.

  • نقل و انتقال ارز های دیجیتال بازگشت پذیر نیستند و بر خلاف انتقال پول از طریق حساب های بانکی رایج که امکان اصلاح و لغو تراکنش را به افراد می دهد، تراکنش رمز ارز ها بعد از تایید، قابل اصلاح یا برگشت نمی باشند.

 

  • رمز ارز ها محدود و انحصاری نیستند. این بدان معناست که افراد میتوانند ارز های دیجیتال خود را بدون هیچگونه محدودیت مرزی در عرض چند دقیقه از هر کشوری به هر شخصی در هر کشور دیگری ارسال کنند، به علاوه این که برای این کار نیازی نیست از سازمان یا شخص خاصی اجازه بگیرید.

  • برخلاف بانک ها که پول ها را در مکان هایی متمرکز نگهداری می‌کنند که میتواند باعث کاهش امنیت شود، امنیت در ارز های دیجیتال اینگونه است که هر شخص مسئول حفظ امنیت دارایی های خود میباشد و با محفوظ نگه داشتن کلید های خصوصی کیف پولش هیچ کس غیر از خودش نمی‌تواند به دارایی های آن شخص دسترسی داشته باشد.

کیف پول ارز دیجیتال:

والت ها یا در واقع همان کیف پول ها، نرم افزار هایی هستند که از طریق ارتباط با شبکه های بلاکچین، شرایط نگهداری ارز های دیجیتال را برای افراد فراهم میکنند. استفاده از این کیف پول ها رایگان است و کار با آن ها بسیار ساده است.

کیف پول های رمز ارز متشکل از دو آدرس یا کلید عمومی و خصوصی میباشد؛

کلید خصوصی تنها به شخص صاحب کیف پول (شما) نمایش داده می شود و در حقیقت دروازه ورود به کیف پول شماست، که باید آن را در شرایط امن حفظ کنید و به هیچ وجه به با شخص دیگری به اشتراک نگذارید. چون، در صورتی که این کلید خصوصی در دسترس هر شخصی قرار گیرد به راحتی میتواند به دارایی های موجود در کیف پول ارز دیجیتال شما دسترسی داشته باشد.

کلید عمومی یا آدرس کیف پول شما یک آدرس عمومی است که با خیال راحت می می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید، چون دسترسی افراد به این آدرس هیچ خطری برای دارایی های شما به همراه ندارد. کلید عمومی کیف پول رمز ارز شما، کاملا مشابه شماره‌کارت بانکی شماست و همانند آن برای ارسال پول به آن حساب استفاده میشود. بنابراین به راحتی میتوان با خرید و ارسال ارز دیجیتال مورد نظر به آدرس عمومی کیف پول جدیدتان موجودی آن را شارژ کنید.


خرید و یا فروش ارز های دیجیتال به چه صورت است؟

اگر در ابتدای راه ورود به بازار ارز های دیجیتال باشید ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور میتوانیم؛ ارز دیجیتال بخریم یا بفروشیم؟

در اوایل محبوبیت و گسترش رمز ارز ها، چندین صرافی ارز دیجیتال بین المللی از جمله صرافی بایننس (Binance) و.. در دسترس بودند و امروزه نیز فعال هستند. ولی این صرافی ها متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم سرویس دهی به  ایرانیان و مشکلات و سختی های خرید دلاری گزینه مناسبی برای شروع فعالیت در بازار و خرید و فروش ارز های دیجیتال نیستند.

در مقابل ، صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و معتبر از جمله ارزان بیت می‌توانند بهترین راهکار برای دسترسی آسان به بازار ارز های دیجیتال و خرید و فروش آسان رمز ارز های محبوب باشند.

مزیت های استفاده از صرافی ارزان بیت عبارتند از؛

  • امکان خرید ارز دیجیتال با پرداخت ریالی به جای دلاری، مثلا؛ تبدیل ریال به بیت کوین ، تبدیل ریال به اتریوم ، تبدیل ریال به دوج کوین و باقی رمز ارز ها
  • امکان فروش ارز دیجیتال با تسویه ریالی، مثلا؛ تبدیل بیت کوین، اتریوم و... به ریال
  • پرداخت آنی به کمک درگاه پرداخت و دریافت سریع ارز دیجیتال در کیف پول ارز دیجیتال‌تان
  • ارسال و فروش ارز دیجیتال و دریافت معادل ریالی آن به صورت آنی در حساب بانکی تان
  • پشتیبانی فارسی و در دسترس به صورت آنلاین و تلفنی

arzanbit-logo.png
گروه ارزان بیت از سال 97 و به همراه تجربه فراوان در زمینه خرید و فروش ارز های دیجیتال و ‌سایر خدمات مربوط به ارز‌های‌دیجیتال‌، همواره قصد دارد ؛
خدمات خرید و فروش را در سریع ترین زمان در کنار امنیت بالا ، همچنین بهترین و به‌روز ترین قیمت ارائه دهد.

تماس با ما

پشتیبانی 1 : 09057864904

پشتیبانی 2 : 09938949707


ایمیل : info@arzanbit.com

 

اینستاگرام ارزان بیت:

 

پرداخت آنلاین

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت ارزان بیت محفوظ است.

برای ارتباط با ما در واتس اپ یکی از اپراتورها را انتخاب کنید

‏‏‏‏‎ ‏‏‎ ‎‎‎ ‎‏‏پشتیبانی آنلاین
Close and go back to page