🌟جشنواره هر هفته 100USDT🌟

به ازای هر تراکنش (خرید یا فروش)  رمز ارز با ارزش بالای 2 میلیون تومان یک شانس قرعه کشی هفتگی دریافت کنید و برنده 100 واحد تتر به ارزش حدودی 5 میلیون تومان شوید!

(هر جمعه ساعت 22 برنده ی هفته مشخص می شود و شانس ها مجددا برای هفته بعد از صفر آغاز می شوند)

رمز ارز ها در حال بروزرسانی هستند!

رمز ارز هایی که در حالت غیر فعال هستند، بزودی مجددا برای خرید و فروش در دسترس قرار خواهند گرفت. از شکیبایی شما متشکریم.


🚀 واریز سریع رمزارزها و تسویه آنی ریالی 🚀

‎‏‏‎ ‎‎‏‏‎ ‎

مقالات

معرفی بیت کوین و هر آنچه باید در مورد ارز دیجیتال بیت کوین بدانید

What is Bitcoin

بیت کوین چیست؟

بیت کوین نوعی رمزارز دیجیتال بر پایه شبکه بلاک چینی است. اگر نمی‌دانید بلاک چین چه مفهومی دارد و یا بیت کوین چیست، نگران نباشید، در این مقاله قرار است با این نوع اصطلاحات آشنا شویم. شاید اخیرا نام دستگاهی به نام ماینر را زیاد شنیده باشید، این دستگاه‌ها در واقع قدرت سخت افزاری خود را در اختیار شبکه‌ای قرار می‌دهند و به ازای این کار از آن شبکه پاداش دریافت می‌کنند. به این فرآیند اصطلاحا استخراج می‌گویند و پاداشی که در آن دریافت خواهد شد از نوع بیت کوین خواهد بود.

شبکه‌ی بلاک چینی که بیت کوین بر بستر آن بنا شده است، در واقع مانند نوعی دفترچه یادداشت عمل می‌کند که تمام تراکنش‌های بیت کوین در آن ثبت می‌شود. البته مفهوم بلاک چین بسیار گسترده‌تر از بیت کوین است و سایر رمزارزها نیز بر روی همین بستر طراحی و عرضه شده‌اند. به زبان ساده‌تر اگر بیت کوین را نوعی مرورگر در نظر بگیریم، بلاک چین مانند فضای اینترنت است.

تاریخچه بیت کوین

بیت کوین برای اولین بار در سال 2008 و توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو به جهان معرفی شد. ناکاموتو بیت کوین را به عنوان نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز معرفی نمود، این به آن معنی بود که هیچ بانک، دولت و یا شخص معروفی قادر نبود مستقیما در قیمت بیت کوین تغییری ایجاد کند، بلکه قیمت این ارز بر اساس اعتماد مردم و شاخص‌های بازار کنترل می‌شد. در ابتدا افراد خیلی کمی این پروژه را جدی گرفتند و به همین دلیل عده‌ی بسیار کمی با ساتوشی ناکاموتو همراه شدند.

بیشتر از 4 سال طول کشید تا برخی از اقتصاددانان و سرمایه‌ گذاران کلان به بیت کوین اعتماد کردند و همانطور که گفته شد، اعتماد مردم برای بیت کوین ارزش بیشتری را به ارمغان آورد. به گونه‌ای که قیمت هر عدد BTC در سال 2013 به حدود 130 دلار رسید و توجه بازار جهانی را به سوی خود جلب کرد.

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت کوین

اگر می‌پرسید که بیت کوین چیست باید بدانید که BTC نوعی سرمایه غیرمتمرکز است که مدام ارزش آن در تغییر است. اما روند این تغییرات قیمت در بیشتر اوقات از چارچوب خاصی پیروی می‌کند و می‌تواند قابل پیش‌بینی باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که به منظور پیش بینی قیمت انجام می‌شود، تحلیل شرایط بازار است.

Bitcoin Technical Analysis

دو نوع تحلیل برای آن وجود دارد که عبارتند از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال. در تحلیل تکنیکال به بررسی چارت نمودار قیمتی پرداخته و روندهای قیمتی را مشخص می‌کنیم. تحلیل فاندامنتال نیز بیشتر به اخبار پیرامون بیت کوین می‌پردازد، این اخبار می‌توانند تاثیرات مهمی بر شرایط بازار بگذارند و از این نظر بسیار حائز اهمیت هستند.

بیت کوین در ابتدا با قیمتی 0.3 دلاری به بازار عرضه شد و در حال حاضر (سپتامبر 2021) قیمتی معادل 50000 دلار دارد و از این لحاظ می‌توان یک روند صعودی قطعی دراز مدت را برای آن در نظر گرفت. با این وجود ارزش این رمزارز محبوب در مقاطعی با ریزش‌های شدیدی مواجه شد. برای مثال در اواخر سال 2018 و در اوایل سال 2021 بازار به شدت به سمت اصلاح رفت و قیمت‌ها چند هزار دلار سقوط کردند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که پیش از سرمایه‌گذاری در این حوزه از دانشی حداقلی در خصوص رمز ارزها بهره‌مند شوید.

کاربرد های بیت کوین چیست؟

شاید از خود بپرسید که با وجود تفاسیر فوق، کاربرد بیت کوین چیست و چه مزایا و معایبی را در پی خواهد داشت. به عنوان یک تریدر و سرمایه‌گذار باید مطلع باشید که بیت کوین از پر سابقه‌ترین رمزارزها است و از پشتوانه قدرتمندی به نام اعتماد مردم برخوردار است. البته این اعتماد بی‌جا نیست، چراکه بیت کوین یکی از قدرتمندترین تیم‌های پشتیبانی را دارد و همین مورد دامنه نوسانات قیمتی این رمزارز را کاهش داده و آن را برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یکی سرمایه‌گذاری دراز مدت مطمئن می‌گردید، بیت کوین می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

اما این رمزارز محبوب خالی از اشکال نیز نیست. پس از بیت کوین تعدادی دیگری از رمزارزهای دیجیتال پدید آمدند که مزیت‌های بیشتری نسبت به آن داشتند. برای مثال شبکه‌ی اتریوم که چند سال بعد وارد بازار شد به کاربران سرویس قراردادهای هوشمند را ارائه می‌کند و سرعت انجام تراکنش در آن 2 برابر شبکه بیت کوین است. امروزه نیز بلاک چین‌های ترون و کاردانو سرعت‌های بسیار بالاتری را نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهند و علاوه بر آن از پروتکل‌های امنیتی بیشتری برخوردارند.

کیف پول های مناسب بیت کوین کدامند؟

برای ذخیره و نگهداری بیت کوین احتیاجی به ساخت حساب در بانک‌ یا شرکت خاصی نیست. شما با در اختیار داشتن یک کیف پول، می‌توانید بیت کوین‌های خود را ذخیره کرده و هر وقت بخواهید به جای دیگری انتقال دهید. این کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند، برای مثال کیف پول‌های موبایل، دسکتاپ، تحت وب، کیف پول‌های کاغذی و سخت افزاری از جمله این موارد هستند.

Bitcoin wallet

روش تهیه کیف پول بیت کوین چیست؟ بیشتر کیف پول‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و فرد می‌تواند آن‌ها را دانلود کرده و از آن‌ها استفاده کند. اما کیف‌پول‌های سخت‌افزاری باید خریداری شوند. این نوع کیف پول‌ها از انواع رایگان امنیت بیشتری دارند و برای مقادیر زیاد رمزارز توصیه می‌شوند. برخی از کیف پول‌هایی که از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

  • Trust Wallet: یک کیف پول امن که نسخه موبایل نیز دارد. این کیف پول از هزاران رمزارز پشتیبانی می‌کند.
  • Electrum: نوعی کیف پول است که نسخه موبایل و دسکتاپ دارد. این کیف پول فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند.
  • com: نوعی کیف پول تحت وب بوده که از بیت کوین، تتر، اتریوم و استلار پشتیبانی می‌کند.
  • Ledger: نوعی کیف پول امن سخت افزاری است و از علاوه بر بیت کوین از بیش از 1000 رمزارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

از هر نوع کیف پولی که استفاده می‌کنید حتما کلید های خصوصی آن را در جایی امن ذخیره و نگهداری کنید و رمز خود را به هیچ وجه در اختیار کسی قرار ندهید.

خرید و فروش بیت کوین

حالا که با بیت کوین آشنا شدیم شاید بپرسید که بهترین راه خرید و یا فروش بیت کوین چیست؟ متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها بسیاری از صرافی‌های خارجی به کاربران ایرانی سرویس‌دهی نمی‌کنند، اما مشکلی نیست. هم‌اکنون صرافی‌‌های معتبر داخلی در این زمینه فعالیت می‌کنند و می‌توان خرید و فروش بیت کوین را در بستر آن‌ها انجام داد. در این میان ارزان بیت یکی از مشهورترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است.

 Buy and sell bitcoin

هم‌اکنون شما می‌توانید با ساخت یک حساب کاربری در ارزان بیت و پس از انجام فرآیند احراز هویت به راحتی در محیطی امن به معامله بیت کوین و سایر رمزارزها بپردازید. مزیت ارزان بیت نسبت به سایر صرافی‌های داخلی کارمزد کمتری است که به ازای انجام معاملات دریافت می‌کند و همین موضوع باعث شده است که هزاران کاربر ایرانی صرافی ارزان بیت را برای انجام معاملاتشان انتخاب کنند.

 

arzanbit-logo.png
گروه ارزان بیت از سال 97 و به همراه تجربه فراوان در زمینه خرید و فروش ارز های دیجیتال و ‌سایر خدمات مربوط به ارز‌های‌دیجیتال‌، همواره قصد دارد ؛
خدمات خرید و فروش را در سریع ترین زمان در کنار امنیت بالا ، همچنین بهترین و به‌روز ترین قیمت ارائه دهد.

تماس با ما

پشتیبانی 1 : 09057864904

پشتیبانی 2 : 09938949707


ایمیل : info@arzanbit.com

 

اینستاگرام ارزان بیت:

 

پرداخت آنلاین

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت ارزان بیت محفوظ است.

برای ارتباط با ما در واتس اپ یکی از اپراتورها را انتخاب کنید

‏‏‏‏‎ ‏‏‎ ‎‎‎ ‎‏‏پشتیبانی آنلاین
Close and go back to page